11.6.12

Det är inte såhär !

Måste få uttala mig här lite nu.. Läste ett blogginlägg igår (på en blogg jag aldrig förut vart in på).
Rubriken löd "10 bra saker med att ha en bebis". Handlade kort och gott om att man som mamma alltid går runt med nerspydda kläder, aldrig kan åka på kalas/tillställningar mm, får rynkor, ständigt går med gammalt smink i fejset, att man blir ful, att man inte behöver raka benen längre för att man aldrig har sex osv osv.

Herregud jag vet inte ens var jag ska börja. Visst, det kanske är såhär för vissa mammor. Men jag känner inte igen mig nånstans :0 Jag har rena kläder på mig varje dag, blir jag nerspydd så byter jag! Big deal liksom. Jag åker på kalas och grejer både med och utan barn, jag har ju många frivilliga barnvakter så ;) Och jag sminkar mig varje morgon, samt tvättar ansiktet noga varje kväll, för att få känna mig fräsch. Rakar benen gör jag också, och tro det eller ej men jag har ju faktist sex med!
Det man inte hinner göra när barnen är vakna gör man när dom sover, svårt ? Inte särskilt. Man vet ju vad man har gett sig in på så varför klaga, det behöver inte alls vara jobbigt att vara mamma. Med snor och skrik dagarna i ända, som många får det att verka som!
Det kan vara en aning glamouröst och roligt också. Alla älskar vi våra barn men jag tycker det är onödigt att överdriva med sånahär saker och få andra att tro att livet är över när man skaffat barn. Tvärtom! Mitt liv började snarare efter det att jag skaffade barn.
Best thing I've ever done :) (och nej, jag tycker inte synd om er mammor som sitter nerspydda och klagar dagarna i ända, dom enda som kan ändra på situationen är ni själva!)

4 kommentarer:

  1. hört talas om styckesindelning? :)

    SvaraRadera
  2. Håller med! Det blir vad man gör det till! Å nej det är inte synd om dom nerspydda å klagande morsorna haha ;) puss

    SvaraRadera
  3. Dock var listan rolig men den stämde inte alls för mig heller :p å har säkert skrämt upp en hel del preggon;)

    SvaraRadera
  4. Älskar att du skrev "Best thing I've ever done :) (och nej, jag tycker inte synd om er mammor som sitter nerspydda och klagar dagarna i ända, dom enda som kan ändra på situationen är ni själva!)". Jag känner precis som du, varför sitta och klaga när de kan ändra på det? Det tar inte länge att byta kläder, sminka sig etc... Ända sedan jag fick Kay har jag vart noga med att hålla mig fräsch därför att jag mår bra av det. och om jag mår bra så mår hon bra.
    Det finns alltid 5 minuter att lägga på sig själv!

    SvaraRadera