12.1.11

Är ni intresserade

Av att läsa lite om mina ödlor så fortsätt gärna men annars kan ni sluta redan nu för det är det enda detta inlägg kommer handla om.
Jag har totalt 9 leopardgeckoödlor och nästan alla har olika färgvarianter men jag vet bara namnet på två av dem.
Varje år så parar sig min hane Egon med sina 6 honor han har i sitt terrarium och typ alla brukar börja lägga ägg som JAG TYDLIGEN HAR SKITSVÅRT ATT FÅ ATT ÖVERLEVA. Dels för att de ska ligga i precis perfekt temperatur/fuktighet och så ska dom ligga så i typ 3 månader, så inte undra på att dom hinner ruttna/torka/mögla bort.
Nå för 1½ år sen lyckades jag få EN ENDA liten krabat att kläckas och han mådde bra tills nu i somras då han började vingla när han gick, förstod ingenting men jag tog honom till veterinären och fick en spruta med B-vitamin, penicillin och nånting till som jag skulle ge honom en droppe av varje dag. Nå inte fan blev ju han nå bättre så jag fick påfyllning efter någon månad men inget hände..
För snart 1 månad sen köpte jag ytterligare en ödla av en kvinna här på Åland och då fick jag med en sorts kalk som är hemmablandat av uppfödaren i Sverige. Och nu när jag sätter det på maskarna som jag matar Boris (vinglisen) med så har han blivit mycket bättre.
Var fem före att låta Robin ta livet av honom för alla tycker att jag plågar honom så, och visst det kan jag hålla med om till en viss del. Men nu har han tillochmed börjat öppna sitt ena öga lite (han stängde dom tidigare i höst och är alltså blind). Och idag när jag matade honom så riktigt högg han efter maskarna, tidigare har jag måsta bända upp munnen på honom och stoppa in dom där.
Så jag är happyface nu :D
Boris ska fan överleva har jag bestämt.

Här neda ser ni en bild på två geckosar som är 1½ år respektive 9 månader gamla, och bilden nederst är på Boris som fått för lite kalk under första året så han är deformerad i skelettet..
(han är typ lika lång som domdär andras ena svans)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar