16.1.11

Stackars Hammerfall

Haha det gick ju så bra för dom i hela tävlingen och sen när äventyret började så sket det sig totalt så dom fick inte en enda peng, stackarna.
Vi var ju på kontroll med Nellie här tidigare i veckan också och nu är måtten :
5940 gram - gått upp 3045 g sen födseln
60,6 cm - vuxit 13,1 cm sen födseln
Sen fick hon ännu en dos Rotavaccin som dom får i munnen och så två sprutor, en i varje lår och det var INTE populärt, som tur var var det Robin som höll i henne. Och ännu mer tur var det ju att hon slapp få feber, hon fick inte ett enda symptom av det = glad mamma och pappa :)

I en vecka framåt är jag fågelvakt åt mina föredetta fåglar Fridolf och Selma och det är så mysigt att ha dom hos sig igen. Dom piper och pratar med mig och Fridolf brukar sjunga lite nu och då :)
Just nu sitter jag och lyssnar på Shakira - Waka waka. Har den i huvudet hela tiden men den är ju så mycket bättre när man hör den på riktigt. Vill nästan gråta för den är så bra, haha gravidvarning ? :) (nej tro nu inget sånt för det är definitivt inte så :P)


Min finaste Leo som jag snart haft i 13 år

Och så fina Fridolf, som har mustasch! :D

1 kommentar:

  1. Börjar blir dags att skriva ett nytt inlägg nu tycker jag ;D

    SvaraRadera