14.4.10

Jag SKA flytta

...eller jag vill jävligt gärna iallafall. Har hittat en skitsnygg lägenhet med 3rum + kök&bad(bastu med).
För just nu är jag så jävla trött på huset som aldrig blir klart.
Vi bor liksom i vardagsrummet och det går bara inte att hålla det redigt med så mycket grejer och så lite plats. Om vi skulle flytta så skulle man ju känna att "Yes, äntligen en ny start" för det vill jag verkligen ha, och jag tror nog det skulle behövas. Med tanke på att vi snart har ett nytt litet liv att ta hand om så.. Och vi har ju upplevt en och en halv vinter i huset, en sommar och en katastrofal höst.. Så nu vill jag verkligen flytta, jag verkligen HATAR detdär huset, det blir aldrig klart, det är stök överallt och man vill bara blunda när man kommer hem.
Visst Robin har lyckats få klart badrummet och hallen men det har liksom stannat nu alltihop. Köket och vardagsrummet saknar lister, matbordet ser ut som från helvetet, köket har ingen väggbeklädnad ovanför bänkarna, vi har ingen diskmaskin så det står disk längs med bänkarna, övre våningen är ett hopplöst fall för sig.
Jag vill inte ens åka hem efter jobbet om dagarna.
Vill bara bortbortbort från rucklet, få flytta till nytt ställe och få möbler fint och känna att man har plats och kan ta emot en ny människa till världen.

Vad är problemet? Jo, Robin vill inte flytta till en lägenhet, han är HELT emot det. Vet inte om han har skaffat nåt nytt argument nu men tidigare sa han att "Man kan inte spela hög musik och ha fester utan att störa grannarna", men jag tror nog inte att det kommer bli så mycket festande det närmsta året, inte för min del iallafall..
Åååååååh, behöver hjälp att övertala honom nu )):
(bilden är på mig i Järmundö när Robin trodde han skulle lära mig skida)

Löv Pernie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar