27.4.11

Tisdag, eller onsdag ?

Vad är det riktigt för dag idag ? haha är helt på vils nu efter påsken och efter att jag varit sjuk, ha inte riktigt haft någon koll då. Men iallafall....
Igår bakade jag bröd, skulle laga dubbelsats och satte dubbelt av allt utom mjölet, så sen igårkväll när vi låg och titta film började jag må illa nå fruktansvärt, så jag sa åt Robin att jag måsta gå och lägga mig meddetsamma. Vi hade tittat på Harry Potter och hemigheternas kammare och där blir dom ju jagade av skitstora spindlar, gissa vem som sitter på golvet när jag kom in i sovrummet då ? ;)
Jo vår spindel som bott i skrubben sen i höstas, han lever alltså ännu, haha :D

Och i terrariet händer det grejer, Torkel la två ägg igår och igårkväll såg jag även att "monsteräggen" hade börjat kläckas, dom ha legat på inkubation 63 dagar nu så det var på tiden, båda äggen har blivit uppskurna inifrån av ödlorna, dom har ju en liten tand där inne i ägget som dom skär upp det med när dom ska komma ut och sen lossnar tanden för normalt har ju inte leopardgeckosar tänder. Så all vätska har runnit ur äggen, bara att vänta nu då på att själva ödlorna kommer, spännande :)

Nellie har börjat prata som tusan! Bababababab, bläläläblblablabla, hääähäääglaaa låter det mestadels :)
Sen sitter hon väldigt bra själv nu, men bara korta stunder, sen bär det iväg.
Snart ska vi och busa lite med Jennie och Max :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar