7.6.11

En KORT story om igår

Gårdagen spenderades ju somsagt i stan, sen lagade älskling och jag middag tillsammans och åt sjöfågel, mumma. :)
Efter maten gick vi över med Nellie till mamma och pappa och så kom Sophie och Joel och hämtade oss så for vi till Luca och sen vidare till Mariebad och spela volleyboll med Tici, Robba, Amanda, K, Johnny, Elin och det var skitkul, tog även årets första dopp med Sophie! Och Robba och Joel simma också lite senare men bara för att dom förlora :p

Nåväl, vi åkte hem med Sophie, som är jätteduktig på att ratta och köra bil ;), och Robin gick och hämtade Nellie, jag kom på att ödlorna skulle ha mat så jag gick till stora terrariet (där det bor 8 ödlor), innan jag sköt upp glasdörren såg jag att Bob hade halva huvudet utanför buren, hon hade alltså lyckats få upp dörren en pyttepytteliten springa, SJUKT liten alltså men ändå hade hon fått dit huvet. Jag bara skratta för det såg så fånigt ut och så ropade jag att Robin skulle komma och kolla, så när vi står där båda två och glor på Bob så får jag ögonen på Bianca, som ligger längst bak i terrariet där hon alltid brukar, öppnar buren och ska sen börja matningen men blir slagen av en stank som jag väldigt väl känner igen.

Hon var död.
Hon levde dagen innan, hur fin som helst.
Robin hämta en plastpåse som han satt över handen och tog upp henne och vände på henne, FY HELVETES JÄVLA SKIT! Det var så vidrigt, jag FÖRSTÅR INTE hur fan det kan ha blivit sådär som det såg ut ?! Hon MÅSTE ju ha haft nå maskar eller larvägg i magen, och HUR har dom kommit dit sen då ?
Det kröp maskar ur alla hål på hela hennes kropp och kroppen var i princip påväg att försvinna redan.
FyHelvete vad jag mår dåligt över dethär nu alltså.

OCH vid närmare räkning så såg jag att det bara var 5 ödlor i terrariet, efter att vi tagit bort Bianca då.
FITTAAAAAN! Då hade ju Egon och Lina lyckats ta sig ut genom dendär pyttepyttelilla springan och det förvånar mig INTE ALLS att det var just dom två.
Lina låg iallafall hoptrasslad i alla sladdar bredvid terrariet men Egon är spårlöst borta, letat precis överallt men nepp, ingen Egon.
Och jag vet ju inte NÄR igår detta har hänt så han kan ju ha varit på rymmen igårmorse när jag hade terassdörren på vid gavel ?! Och då lär jag nog aldrig se honom igen.
MEN han ha varit på rymmen förut när jag bodde hemma hos ma&pa ännu och då var han borta typ 3 månader sen hitta vi honom i Pennys garderob, MEN så rymde han igen och var borta typ 9 månader, så han klarar sig ju nog utan mat och så men det vore ju trevligare om han kunde komma fram. Någon måste ju hålla koll på kärringarna i terrariet.

Har bara bilder på Leo och Boris på denhär datorn så det får duga.
Okay that's all I have to say.

1 kommentar: