26.6.11

I did something terrible...

Var hos Jennie igår på dagen en sväng med henne och Hannah, när jag skulle fara därifrån gick jag ut till bilen och startade den i vanlig ordning, började backa och känner hur höger framdäck rullade över någonting.
"Aha, vadfan har grannarna glömt ute nu då ?!" Tänkte jag. Och sen "Fan nu körde jag på deras trappa!"

Backade undan lite till eftersom huven på bilen var ivägen så jag kunde inte se vad jag kört på.
När huven väl var ur vägen så ligger deras KATT Missan där och sprattlar lite. Och jag FÖRSTÅR INTE att det var honom jag kört på, jag tänkte att han bara låg där och fjantade sig så jag fortsätter backa tills jag inser att det inte fanns något annat under huven. Och DÅ kom tårarna, började störtlipa som nån idiot och bara körde därifrån, hem till oss och lipa och försökte berätta för Robin vad jag gjort, usch det var hemskt!

Och jag visste ju nog att jag skulle måsta berätta det men det dröjde hela TVÅ TIMMAR innan jag kunde göra det, var i sån chock alltså.
Nu i efterhand tänker jag "Varför i helvete gick jag inte bara in direkt och sa det?!"
Men det blev ett såntdär moment som man ångrar att man inte gjorde annorlunda tidigare.
Nå, Jennie och Hannah grät också men det är lugnt. Vi är vänner fortfarande och allt är bra nu, en katt färre i Dalbo bara.. :/


5 kommentarer:

  1. En katt färre i Dalbo BARA??? en familjemedlem e väll inte bara??!!?? ;/

    SvaraRadera
  2. Så det skulle inte spela någon roll för dig om någon slängde din katt ELLER ditt barn framför en skenande buss eller så ? Har båda lika mycket värde i dina ögon ?

    SvaraRadera
  3. Mina katter har ett enorm stort värde för mig därför reagerade jag på att du skrev bara...
    jag skrev inget om att köra över en unge iställe???

    SvaraRadera
  4. Nej det gjorde du inte, tror du jag är dum eller ? Om du menar att en katt är lika mycket familjemedlem som ett barn så får du nog fundera en gång till. Det jag menade var att om båda har lika värde i dina ögon borde det ju inte spela någon roll om det är ungen eller katten som blir påkörd. FÖR DET VAR SÅ DU SKREV. Att katten är en familjemedlem, och i en familj har alla lika värde. Därför räknar inte jag mina husdjur till familjen för dom är inte mina barn och dom är inte värda lika mycket som Nellie eller Robin till exempel, men jag älskar dom ändå.

    SvaraRadera