23.6.11

Hujedamej

Inatt har jag drömt. Och innan jag somna var jag nästan hundra på att jag skulle ha en mardröm.

;
Jag är i någon sorts slott i ett enormt badrum med ett stort stort badkar mitt i. Det är en till tjej där och en kille, men han är egentligen också en tjej, bara lite storvuxen av sig.
Jag och den andra tjejen dyker runt i hopp om att få killtjejens uppmärksamhet och jag vinner, men då blir killtjejen en ond drottning som blir gigantisk och jag måste rymma därifrån. På vägen ut ur slottet hittar jag en massa andra människor som varit fångade där och jag hjälper dom ut. Så jag springer utanför slottet, marken är orange och bakom/bredvid mig springer en radioreporter, min pappa, en lång finnig kille och Anders Wiklöf.
"Spring Wiklöf, skynda dig!" Ropar jag.
Tillslut kommer vi fram till två konstiga vagnar, typ såna man har bakom hästar, vi sätter oss i och ska köra men man sitter helt snett och gaspedalen trilskas. Men det går.

Är plötsligt utanför ett gammalt gammalt torp där Anna  L står och vill leka med mig, men jag har inte tid så hon blir arg och försöker skjuta mig, missar dock och springer in i torpet igen. Vi åker runt hela Annas gård och efter en stund kommer hon fram till staketet igen och bara står där och glor som en läskig liten flicka med någon gammal dockklänning på sig. Sen springer hon in i torpet igen och då ser jag henne och hennes äldre syster Lisa i fönstret, dom äter frukost och Lisa gestikulerar att hon skjuter mig med en smörkniv.

Här vaknar jag och går upp på toa, skiträdd var jag. Men somnar snabbt om och drömmmen fortsätter ;

Vi har nu åkt ner för någon konstig backe med dessa vagnar och kommit fram till en stor grotta, när vi tittar bakåt ser vi en kameraman som rullar på en skateboard och han är förföljd av några hårdrockare som vi tydligen ska döda så vi tar fram våra gevär, alla har vattenpistoler utom jag som har en riktig. Vi hoppar ur våra vagnar och min pappa står och skjuter hejvilt runt sig med vattengeväret och skriker en massa svordomar på finska. Jag försöker också skjuta men min pistol verkar inte vara laddad.
När vi inser att det inte leder nånvart börjar vi prata med hårdrockarna och det visar sig att dom är riktigt schyssta, dom ska tydligen ner i grottan och mata nåt konstigt kreatur som bor där nere och luktar anus.

Vaknar igen och går på toa. Somnar om...

Nu är jag i Sverige och på Gröna Lund mitt i vintern, måste sen hitta tillbaka till Kapellskär helt själv och det går inte så bra, kör vilse i en skog och fastnar i snön och helt plötsligt står jag bredvid en sportkommentator och bredvid oss svischar massa racerbilar förbi.

End of story.

 :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar