21.5.12

Skrakungar!

Nu ska ni få höra vad jag har gjort idag :)
Började dagen med nåt tråkigt möte på Jomala kommun och sen har vi bara vart hemma, kollat lite tv och sånt.
Rätt som jag sitter och facebookar via iPhonen så ser jag att nån skrivit att en skrakhona blivit överkörd på utfarten och att 4-5 ungar sprang runt helt vilsna där. Djurvän som jag är (trots mina allergier) så blev jag helt utom mig och tänkte att jag bara måste åka och kolla ifall jag ser dom, och isåfall rädda dem. Hade blivit sömnlös annars.
Så jag åkte iväg och kollade på skoj, vid HR-skolan stod 5 små ankungar i en vattenpöl och pep.
Så jag bokstavligt talat kastade mig ur bilen och gick mot dem, varpå de fem små börjar springa vansinnigt fort för att vara så små! Jag skenade efter, runt i cirklar och hit&dit. Trodde ett tag att jag skulle falla ihop med min astma + pollenallergin, men jag överlevde! Fick tag i först en, sen en till och så ytterligare en. De två sista han tyvärr springa in i skogen/träsket och jag letade ett bra tag men fick aldrig syn på dem igen.
Så nu har jag 3 små ankungar som sitter och piper :)
Har många som hört av sig och vill ta hand om dem så får se vart de hamnar.
Hoppas bara på att de överlever!

Något som jag aldrig kommer sluta hata är min jävla pälsdjursallergi, VARFÖR JAG ?
Jag som älskar precis alla djur i hela världen typ.. Min högsta dröm skulle vara att få jobba med djur dagligen, typ på zoo eller så. Det närmsta den drömmen jag kan komma är väl att jobba med reptiler. Men då måste man flytta och ha sig!
Lägger upp bild på bäbisarna ikväll när jag kommit hem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar