24.1.09

Jag vet.

Jag har hört. Jag har läst. Jag har sett. Jag har känt. Jag har tröstat. Jag har till och med velat.
Men nu först så vet jag, helt jävla säkert, att det ska inte vara så här.
Jag kanske är uppvuxen med det till en viss del, men inte förrän nu har jag konstaterat ; att det ska inte vara så här. Inte på det här sättet, inte ens i närheten.

Jag har upplevt så jävla mycket de senaste två åren. Allt från våldtäkter till att bli sviken och att själv svika. Jag föstår mig bara inte på mig själv, inte just nu.
Jag kan andas nu, jag är vid medvetande, jag vet precis vad jag gör men inte ett dugg vad jag vill.
Jag har ingen exakt vilja just nu. Jag skulle kunna gråta bort allt, men jag har jävligt svårt för att gråta, och när det väl kommer så KOMMER det verkligen.

Ikväll har jag känt sorg, lycka, ensamhet, gemenskap, förnedring, ledsamhet, saknad, falskhet och inte minst tvångstankar. Allt på en enda kväll, på bara ett par få timmar har jag känt sånt som vissa människor knappt upplever genom en hel vecka.

"Jag har delvis mig själv att skylla för att det gått så långt och blivit som det har blivit."
Men jag är så jävla glad för att många underbara personer stått vid min sida när jag haft det som svårast, jag älskar er och ni vet nog vem ni är.

Svårast av allt är att nu i efterhand försöka glömma allt, försöka att inte tänka på allt när någon frågar saker, att inte blir för känslosam bland folk.
Jag har en bra egenskap (som jag kommer på nu), och det är att jag är jävligt bra på att dölja mina känslor när jag är bland folk och ibland till och med för mig själv.

Jag sitter i min säng just nu och skakar, jag vill ha en annan människa här med mig, någon som bryr sig på riktigt och som kan trösta mig som en äkta vän. Just nu kommer jag bara på två personer som skulle klara av det, men dessa två är allt för långt borta för att jag ens skall kunna få tag på dem.

Slut tjatat om mitt liv och mina problem.
Jag är inte alltid den alla tror att jag är, och jag döljer mina svaga sidor på ett ganska märkligt sätt. Så jävla starkt men oerhört svag.

folk förväntar sig med av mig än vad de får.

DB, DS, PH, SB, LE, JR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar