25.8.10

Lugnet

har äntligen hittat mig.
Eller JAG hittade en BOK som heter "Rädd att föda" och jag har väl kommit igenom en fjärdedel av den men jag känner mig redan mycket lugnare och säkrare inför förlossningen.
Det konstiga är ju att genom hela graviditeten så har jag ju bara gått och sett fram emot förlossningen och väntat på att få föda och nu 6 veckor innan det är dags, DÅ kommer rädslan. Måste väl va att kroppen känner att det faktist är dags snart, för inte fan är det ju länge kvar :)
Nätterna är värst för varje natt när jag vaknar för att gå och kissa så har jag så tusikens svårt att somna om, bara ligger och vrider och vänder i sängen och börjar alltid känna mig lite smått yr i huvudet, sen blir jag kissnödig igen och så tar det väl totalt 1½ timme innan jag lyckats somna om.
Nåja, jag överlever ju.
Nu när man har varit gravid så himla länge känns det ju som att hela ens liv ALLTID kommer vara såhär som det har varit under graviditeten, jag har svårt att förstå att det faktist kommer att bli som förut igen. Kroppen har ju gått igenom såå mycket ändringar under dessa månader och sen kommer förlossningen och så kommer nästan allt att va normalt igen bara sådär, känns lite mysko..

Löv Pernie

1 kommentar:

  1. angående rädsla för förlossningen. Den absolut bästa smärtlindringen är att kunna slappna av. Din kropp kan det här, lyssna på den o låt den sköta det hela. Tänk inte så mycket o stressa inte.

    Fick mitt första barn för 8 månader sedan. Klarade mig helt utan smärtlindring, ja förutom att jag satt i duschen. Varmvatten, eller ska jag säga skållhett vatten hjälper faktiskt bra mot värkarna.

    Så mitt tips är att slappna aaaaaaaav. o andas... sjung en sång, då kan man inte spänna sig :)

    O ja, din kropp kommer att bli normal igen, eller ja, din mage blir ju inte riktigt den samma igen o höfterna blir lite bredare men i det stora hela.

    Jag kände mig helt normal, så som före graviditetnen med hormorner o sånt 2 veckor efter att jag slutade amma. Delammade i 4 månader.

    Lycka till och du kommer helt klart fixa detta galant!! :)

    SvaraRadera