22.8.11

Pregnancy - aint a joke

Idaaaaaaaaag regnar det.
Väntar på att Robin ska sluta så ska vi ringa och kolla lite priser på saker ;)

Måste säga att det är onormalt, eller nej - OVANLIGT - många i min omgivning som är gravida nu.
Folk skaffar ungar till höger och vänster och jag tycker det är skitroligt, bara man vet vad man ger sig in på såklart, MEN det finns det ingen som kan veta förutom dom som redan har barn.
En sak jag stör mig på dock, är hur tidigt folk går ut med att dom väntar barn, tänk om du skriver ut på Facebook att du är gravid i vecka 6 och två veckor senare är du inte gravid längre ?
Folk verkar inte riktigt ta missfallsrikerna/statistiken på så stort allvar.
Det är ju roligare att hålla det hemligt och berätta lite längre in i graviditeten eller vad ? Iallafall för allmänheten, familj och nära vänner får ju alltid reda på det först ändå.

När jag var gravid gick jag alltid in på en hemsida som heter http://www.gravid.se/ och http://www.niomanader.se/ , där kan man läsa om ALLT. Sen köpte jag också en bok av Vicky Iovine som heter "Handbok för gravida, allt din doktor inte berättar"  och den måste jag säga att är det bästa jag någonsin läst! Så härligt kvinna som skrivit den, hon har själv 4 barn och berättar om allt från pinsamma uppkastningar till slemproppar och annat mysigt man kan förvänta sig när man är gravid :)

Blev väldans massa gravidsnack nu, NEJ jag är inte själv gravid, ville bara påpeka hur många andra som är det OCH som går ut med det väldigt tidigt. Till och med prinsessan Viktoria och Daniel tycker jag att ha gått ut med det för tidigt, även om hon kanske har gått över 12 veckor.

Baaaaj

1 kommentar:

  1. Jag tycker själv att det varit skit jobbigt att hålla det hemligt speciellt eftersom jag mått så dåligt och folk bara "men lägg av kom igen skärp dig" osv... Berättade åt mina närmsta vänner och familj när jag var runt vecka 6-7 och bad dem hålla tyst eftersom det fortfarande finns risk för missfall. Sedan berättade jag på Jobbet när jag var i vecka 13 å samma dag skrev både jag å patrick ut de på Facebook så vi sku slippa spekulationer, fick mage rätt så tidigt nu den andra gången men de är tydligen vanligt sa Bm.

    SvaraRadera