20.1.12

Eftersom jag har så förbannat tråkigt och bara ligger i sängen - sömnlös - så kan jag ju lika bra passa på att skriva om min syn på alkohol och festande..
ALLA i min ålder går på krog på helgerna, eller festar åtminstone, och super mitt i veckorna om det är lov eller någon speciell dag att fira, vill redan nu understryka att jag absolut inte har något emot det! Hade nog själv vart likadan om jag inte haft barn.
Men när folk facebookar och pratar om sina helger, hur fulla dom varit, vem som följde med vem hem efter krogen, vem som pallade flest shotar, vem som spydde var och vilka som snubblade på dansgolvet mm, då känner jag "Varför?", "Varför tror folk att jag är avundsjuk på detdär ? Att jag också vill ut och festa varje helg och få dricka mig full, varför ?"
Visst skulle jag kanske vilja komma ut för att få träffa folk men alla är ju fulla så det känns ganska meningslöst. Jag har det så jävla bra hemma, jag får spendera varje dag med världens finaste och jag har något att leva för, jag behöver inte gå på krog, bli full eller något sånt. Jag har hela mitt liv här, innanför dessa väggar <3
Härmed inte sagt att jag själv aldrig kommer gå på krog igen eller så, men det är såhär jag känner just nu..
OM jag ska festa så har jag hellre spelkväll med goda vänner (läs Jennie och Niklas) och sen en krogvända om det känns aktuellt.
Men just nu njuter jag bara av livet, love it :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar