2.1.12

Leave my belly alone!

Det här med att klappa på gravida kvinnors magar... Ja, vad ska jag säga ?
Det finns allt för många som tror att bara för att det ligger en bebis i någons mage så är det plötsligt allmänhetens rätt att paja på den.
Som för någon vecka sedan då en gammal granne först kommer och kallar Nellie för HAN tre gånger på raken varpå jag rättar denne och säger att det är en hon, får då till svar "Justja, vad var det för namn nu igen?", sen frågar personen "Är hon ditt första barn ?"    ?!?!?
Efter ett tag kommer samma person fram till mig och undrar om JENNIE gått och lagt sig. Eeeh ?
Och efter ytterligare en stund kommer denne fram till mig och klappar på min mage, och det råkade sig bli precis när jag hade en samandragning. INTE skönt.
Det är min mage, låt den vara! Det är vår bebis, ni okända har ingen rätt att kluma på den.

Detta gäller dock inte någon av våra släktingar eller vänner/folk vi umgås med. Då är det välkommet att paja och klappa. Men ni andra som inte har något med oss att göra, låt min mage vara tack :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar