20.6.10

-

Imorgon går jag in i vecka 25, känns skönt :D
Även fast jag gått mer än halva tiden så känns det inte så, det känns fortfarande lika avlägset som typ i vecka 15. Men man börjar väl fatta sen med tiden :)
Bebis ha börjat sparka massor precis under revbenen på ena sidan och alltid när h*n är där och sparkar så bökar den nere i magen samtidigt, hmm ?
Den borde vara kring 30 cm lång nu och väga runt 700 gram, men sånt där varierar ju så mycket från bebis till bebis. Vår var ju t.ex mycket större på ultraljudet än vad det står i alla böcker att dom brukar vara i vecka 18. Så kanske den växte mycket då och växer lite mindre nu eller så växer den fortfarande i rasande fart. Skulle ju va så kul att få göra ultraljud igen och se hur den ligger och hur mycket den ha vuxit, men sånt kommer vi väl inte få fara på igen förrän vecka 35+ :(
Skulle den födas nu har den 20-25% chans att överleva, men den stannar nog där inne åtminstone 12-13, kanske till och med 16 veckor till :)

Ikväll efter jobbet blir det ut till Kobba Klintar och kolla teater som Mattias Henersson är med i (ena nya chefen), ska bli riktigt kul för jag älskar teater och ha inte vart och kollat på nån på måånga år :)
Sen mys med film och älskling ikväll och imorgon ska vi till Sverige.

Löv Pernie

1 kommentar:

  1. läkaren sa till mig att andra ultraljudet är i vecka 31 tyckte ja :) fast han va utlänning å ja fatta hälften av vad han sa :) haha :p

    Jag var till kobba klintar förra året me jobbet å kollade på teater, den var fruktansvärt dålig, hade svårt att hålla mig för skratt :p / mikaela

    SvaraRadera