19.6.10

Ny design

Jepp, som ni ser så har jag ändrat designen, får se hur länge jag är nöjd med den, kommer väl byta igen snart om jag känner mig själv.
Nu blir det två inlägg idag men det får ni väl stå ut med (; Glömde berätta att Fridolf och Selma ha flyttat in tillfälligt igen, Nummo Och Werner + barn är på kryssning 2 veckor i medelhavet så pippisarna bor hos mig igen :) Ha klippt klorna på dem och idag ska dom få duscha lite. Fridolf är jättesnäll emellanåt, igår t.ex så fick jag pussa honom mitt på näbben utan att han försökte bitas eller fräste som han brukar.
Sen ha MammaOrm (som fortfarande är utan namn) börjat lägga ägg helt oväntat :o
Annars brukar ju ungarna kläckas den här tiden på året och jag ha ju inte haft dom i dvala eller nånting men nu vet jag ju varför hon bara spytt upp sin mat hela tiden och varför Charlie (PappaOrmen) inte velat äta sen i februari.. Så nu har jag en liten kläckare inne i deras terrarium som det ligger två ägg i :)

Och 12-åriga gamla Leo som ha varit så smal och trött (ha trott att han skulle dö när som helst) ha blivit tjock och jätteaktiv igen! Han älskar zophobaslarverna så det är dom som gjort susen :)

Nu tänker jag passa på att klaga lite också angående min svank. Jag förstår inte vad jag gjort för att förtjäna denna smärta, tränat för lite ? Mycket möjligt men så här ont hade jag aldrig föreställt mig att jag skulle ha, och SÅHÄR tidigt, är ju bara i vecka 24 liksom.. Men det är väl för att magen blir tyngre och putar ut. Ha iallafall försökt ligga på spikmatta de senaste kvällarna och det har nog bara blivit värre men jag tänkte fortsätta göra det ändå för det kan ju va sådär med vissa saker, att först blir det värre men sen blir det mycket mycket bättre efter ett tag.
Sen ska Nummo ge mig akupunktur också när dom ha kommit hem, får väl se om det hjälper :)

Löv Pernie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar