25.6.10

:)

Glad midsommar på er alla! :)

Igår när jag for från jobbet till mamma och pappa så sa Robin att han har en överraskning hemma åt mig.. Hm, visste inte om jag skulle skratta eller gråta ?
Väl hemma så ser jag något fyrkantigt täckt med tröjor på köksbordet och frågar Robin ;
Är det där lådan som jag matar ormarna i ?
R ; Yep.
Trodde först att han fångat in nån vild orm åt mig men när jag lyfte bort alla tröjor så såg jag ju att det var två små fåglar :D
Vet fan inte vad det var för fåglar men dom va typ i blåmesstorlek fast lite smalare med spetsiga näbbar och deras vingar går lika snabbt som på kollibrierna i Kalle Anka. Ha aldrig sett såna förut vad jag kan minnas. Dessa två filurer hade tydligen hoppat in i Robins bil utanför Folkis när han va där och jobba.
Iallafall så släppte vi ut dom att flyga inne i köket och dom satte sig på en och satt man fram handen åt dom så vart dom inte ett dugg rädda utan steg upp på fingret :O
Sen mot natten så satte sig den ena i ett litet hål i väggen och somna och den andra trilla ner bakom en kudde i soffan och där satt han sig och sov. Vakna halv 6 imorse för att gå på toa och när jag la mig ner för att somna om igen så flög dom runt och efter en stund så kom den ena och satte sig på mitt huvud och bara satt där hur länge som helst, haha.
Nåväl, Robin borde väl vara påväg och släppa ut dom nu :)

Slutar jobba kl 15 idag och då ska jag försöka hitta ut till Sund (golfbanan) där min familj är idag, sen ska vi åka med båten till Föglö (Krilles stuga) :)

Löv Pernie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar