24.6.10

Mensvärk ?

Fick mensvärk igårkväll när vi låg och kolla på fotboll, har det nu också, sådär lite smått som det brukar va innan det bryter ut.. Nåt förstadie till förvärkar månne ?
Tror seriöst inte att det finns nån i hela världen som ha läst så mycket förlossningsberättelser som jag har, eller så finns det fler som är lika tokiga som jag ? Hahah, ha ju suttit och letat och läst ända sen vecka 7 typ.. NU börjar det faktist bli riktigt svårt att hitta fler berättelser, ha typ läst alla som finns på svenska och en del på engelska också, dom bästa berättelserna är ju dom som är skrivna av såna man känner :)

Ha märkt att när jag sitter ner helt vanligt så lutar jag automatiskt armen över magen och då börjar bebis alltid sparka precis där, brukar ta bort armen då för jag tolkar det som att det är jobbig för den, heh. Min livmoder är väldigt hög nu, nästan 10 cm ovanför naveln :o Så bebis har nog mycket utrymme där inne ännu.
Ha fått kommentarer om att min mage redan är så stor för jag är ju "bara" i vecka 25, men NÄSTAN alla jag vet eller känner som ha varit gravida ha varit lika stora eller större runt den här tiden så jag vet inte varför folk blir så förvånade över att jag är såååå himlaaaa stooooor. Vilket inte jag tycker att jag är. Märker inte av att magen är nå mycket större annat än när jag böjer mig ner..

Löv Pernie

4 kommentarer:

  1. jag reagerade på att din mage var stor faktiskt, men de e väll för att min e så liten :) eller nja, nu börjar den ju synas lite iallafall :) /mikaela

    SvaraRadera
  2. men du är väl typ som jag var i vecka 20, eller ? :)

    SvaraRadera
  3. jag vet inte, tror man blir lite blind för sin egen mage :D å eftersom ja inte eså aktiv me att fotografera så e de svårt :p /mikaela

    SvaraRadera
  4. Alla har olika formar på sina magar. Vissa kan blir bredare och vissa får en utbuktande mage.

    SvaraRadera