8.12.11

Härligt att dubbelt så många nu anmält sig till tävlingen! Jag kommer länka till tävlingsinlägget lite nu&då så ni ska slippa bläddra :)
http://peernie.blogspot.com/2011/12/tavlingsdax.html

Idag har vi slappisdag hos oss, jag&Nellie. Jag borde varit till sjukhuset för blodprov imorse, men hur fan ska jag orkar stiga upp innan 8 ?! Nääe, får bli imorgon, måste få det gjort tills nästa vecka då vi ska till barnmorskan och jag hade lovat fixa det till förra gången egentligen...
Tror knappast jag behöver säga att jag längtar till BB, eller ? ;)
Både att hälsa på alla som ska få barn nu snart och att själv få ligga där och föda, usch vad jag längtar!
Ett tips till er som hälsar på folk på BB ; Åk inte dit fullt sminkade med högklackat, som nybliven mamma (iallafall jag) så blir man jävligt deprimerad av sånt.
Tänk er själva att klämma ut en unge ur ett inte alltför stort hål i kroppen, och fortfarande se gravid ut efteråt, plus att brösten känns som att de skulle blivit opererade samtidigt och så ska man till på det ha en unge som suger sig fast tills bröstvårtorna ser mer ut som spenar och kanske till och med blöder. Och så får man sova i äckliga sjukhuslakan som luktar sterilt, äcklig mat får man också och det enda man kan göra utomhus är att stå på BB's balkong och titta på bilar som susar förbi. Tro det eller ej men då ÄR det faktist inte alltför kul om ens kompisar kommer dit i stuprörsjeans, klackskor (som låter nåt fruktansvärt i golvet dessutom så alla bebisar och mammor vaknar) och fullt fixade vad gäller frisyr och smink.

Aaaah vad jag längtar till BB, haha! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar