15.12.11

Torsdag, länk till tävlingen längst ner!

Ingen riktig jul utan att titta på Mysteriet på Greveholm!
Det är helt klart den bästa julkalendern genom tiderna, helt oslagbar.
Så varje år i december något så tittar jag igenom hela :) Tar ju inte så länge med tanke på att avsnitten bara är 10-15 minuter.



Har även blivit helt boktokig nu av nån anledning ? Började med Liza Marklunds "Studio Sex" förra veckan och blev klar just, har nu börjat på nr 2 i serien :)
Påtal om annat så låg Robin och jag på varsinn soffa och glodde TV igårkväll, när jag gick till köket för att laga mackor poffade det till i vardagsrummet och proppen gick, vi förstod inte varför för Glenn var bredvid mig, han kunde alltså inte ha tuggat av någon kabel.
Nåväl vi knäppte på strömmen igen och efter bara några sekunde SMÄLLER det till och samma sak händer igen. Så när vi stod där i mörkret i vardagsrummet ser vi hur hela fågeln blixtrar till och skakar.
Visade sig att han hade fått tag i ödlornas lampsladd genom sitt burgaller och alltså hade tuggat av den helt och hållet. Men nån minut senare satt han och snacka som vanligt så han fick inte några allvarligare skador, tack och lov!

Tänker tjata lite till om hur mycket jag längtar till förlossning, bo på BB, bebis! Ja jisses.. Men jag längtar inte SÅ mycket att jag skulle vilja spola fram tiden till Mars, bara sådär lagom. Jag njuter ju av denhär graviditeten till skillnad från förra!
Nu får jag dock inte lyfta Nellie längre, har ju såna samandragningar hela kvällarna och barnmorskan trodde det beror på att jag bär henne för mycket. Så det enda jag lyfter henne nu är i/ur sängen och upp på skötbordet. Tur att hon går själv, annars hade det vart lite jobbigt.
Resten av bärande står Robin för, när han är hemma vill säga.
Han har det inte lite fullt upp nu alltså, hohoh. Jobbar heeeela tiden, men det kommer bli bra i slutändan ;)

Länk till tävlingsinlägget! :
http://peernie.blogspot.com/2011/12/tavlingsdax.html

1 kommentar:

  1. Jag och Kay kollade på Mystieriet på Greveholm häromdagen, så jävla bra!

    SvaraRadera