16.7.11

Hemma igen!

Inatt kom vi hem, guud så skönt!
När jag vred om nyckeln och öppnade dörren in till lägenheten så luktade den helt annorlunda, men den luktar nog så hela tiden, bara det att man inte lägger märke till det när man är där varje dag. Men under denhär veckan har man ju känt så många andra lukter, bl.a ; Hav, fisk, mat, dass, bastu osvosv.
Tog en välbehövlig dusch och sen ner under täcket. Vid 5-6 nånting imorse drack Nellie lite välling och när jag låg och matade henne hörde jag ett apkonstigt ljud från vardagsrummet. Typ som ett ilsket marsvin kombinerat med en trasig radiostyrd bil, men ljudet höll inte i sig längre än 2 sekunder och kom med ca 5-10 sekunders mellanrum.

Jag blev så jäkla fundersam över vad det var så jag tänkte gå upp och kolla men började inbilla mig att "det" skulle bita av mina tår osv.. Så jag ruskade om Robin varpå han slår upp ögonen sägandes "VAD?".

" De är nå jävla djur här inne"
Robin tittar sig runt i sovrummet, typ efter en mygga, haha.
Men jag förklarade för honom och så hörde han också det sen.
Så gick vi båda två ut till vardagsrummet och tittade oss omkring. Inte fan såg vi något heller.

Sen pekade mot fönstret och sa "det sitter ju en jävla skata där!"
Så det var en skata som satt på staketet som går runt terassen, och den skrek så jävla högt att det lät som om den var på insidan, nog för att alla fönster var öppna också men.. När vi upptäckte den hade den tagit skrikpaus för att putsa fjädrarna så den såg oss inte. Jag gick hastigt dit och slängde upp dörren så det lät, då flög han iväg. MEN sen gick Robin på toaletten och då satt han på taket ovanför badrumsfönstret och fortsatte skrika där! Haha så Robin började smälla i fönstret och ha sig. Hoppas han inte kommer tillbaka nu!

Ojoj, har så mycket att skriva idag! Sitter på jobb just nu och jag höll på försova mig imorse. Satte klockan på Snooze rill 09:20 och 09:07 ringer mamma och frågar om jag är vaken, "du ska va på jobb om 5 minuter".
VAAAEH ?!
Min klocka på telefon går alltså fel nästan en timme :o Bara att slänga på sig kläder och sticka snabbt som fan!

När jag kommer hem ska jag leta efter Egon, och så ska vi väl ut till Lemland och hämta hem ödlefamiljens minstingar som Thomas hållt liv i när vi varit borta :)
Lägger upp en favorit :')

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar