1.7.11

Trevlig överraskning! :)))

Yesyes, fick ännu en trevlig chock imorse när jag kollade ägglådan, ha bara varit 5 ägg kvar där och trodde typ att dom tidigast skulle kläckas om en månad men tydligen inte, har inte haft så bra koll på när vilka ägg är lagda osv. Men där låg iaf TVÅ små nykläckta gullisar :)) Tvillingar alltså :D

Har inga namn på dom ännu men eftersom dom två som kläckts tidigare i år heter Tage och Egon II så tänkte jag att dessa två ska få flicknamn. :) Men vad ska jag göra med alla ungar sen då ? Jag är inte så mycket för att sälja djur för jag fäster mig så lätt vid dom, speciellt nu när jag lyckats avla fram dessa helt själv, det känns ascoolt eftersom jag aldrig lyckats med det förut, får ett lyckorus i kroppen varje gång jag öppnat ägglådan och sett nya små liv där, mina finisar <3

Har just kommit hem från stranden, varit där med Jennie, Niklas, Hannah & Micka. Och givetvis barnen !
Var superskönt i vattnet, borde haft en termometer med sig.

Snart bär det av ut till stugan med ma&pa, syskonen, pappas kompisar från sverige som är här och så Robin och Tom. Vi är ett helt gäng med andra ord, full båt! Neeeeh, pappa har så stor båt så ;)

Och för er som undrar hur en harkrank ser ut upclose :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar