25.9.10

BLÄK!

ALDRIG ALDRIG mer kommer jag att göra om detta ; KLIPPA EN HUND.
Fyfan, jag trodde det skulle vara lätt, men icke.
I början gick det bra och hon satt helt stilla i badkaret (jag satt där och klippte henne),
men efter öronen, huvudet och ryggen, när jag började komma ner på rumpan så fick hon fnatt och började tro att hon skulle få hoppa ur badkaret och sen får man ju ABSOLUT inte klippa tassarna på henne så det fick jag göra utan att hon märkte det, typ att jag låtsades klippa henne på ett annat ställe och sen flyttade jag snabbt saxen till tassen och klippte lite, haha.
Sen känner jag mig HEMSK också för jag råkade klippa henne i ena bröstvårtan, ajaj. Det blödde inte så mycket och det syns knappt men mamma blir nog inte glad när hon märker det :<

Sen så blir jag helt tokig också när jag ser hur många som läser min blogg men aldrig kommenterar!
Tycker ni att jag skriver om tråkiga saker ? Säg isåfall vad ni vill läsa om! Och så ska jag försöka uppfylla det så gott jag kan :)

Timon är hos oss i helgen och som ALLTID när han är hos oss så blev han förkyld igår och idag är han jättejättesnuvig och hostar, fattar inte varför han alltid blir det när han är med oss ? Han har ju kläder på sig när vi är ute och inte har vi nå dragigt inomhus eller nånting :s
Detta var ju jävligt typiskt eftersom jag absolut INTE får bli sjuk för när jag är förkyld måste jag ta min astmamedicin (bricanyl) DAGLIGEN, och jag får ju inte ta den sen vecka 36 eftersom det avstannar förlossningsarbetet och det tänker jag verkligen inte utsätta oss för.
Så jag vet inte om jag ska stanna hos mamma och pappa i helgen och sanera lägenheten när han ha farit till Eckerö eller hur jag ska göra ? För man kan ju inte be en sexåring att inte sätta sina händer överallt och kräva att han alltid måste komma ihåg att hålla för munnen när han hostar.. Oftast när han ha varit förkyld så blir jag också det och när jag blir frisk så får Robin det.
Men säger jag åt Robin att jag inte tänker bo hemma i helgen så tror han att jag tycker Timon är jobbig, och så är inte fallet. Jag är bara så sjukt rädd för att bli förkyld, det måste jag väl få vara ?
Dessutom tycker jag om profylaxandningen, den får det att kännas bättre när jag får mina samandragningar, så jag kommer nog att använda mig av den under förlossningen, MEN då måste man ju andas genom näsan, så jag FÅR helt enkelt inte bli sjuk.. Åååh jobbigt ;(

Lämna en kommentar om vad ni vill läsa om!

Löv Pernie

2 kommentarer:

  1. du ja tkr det är kul att läsa vad du än skriver om :) jag har följt din blogg ända sedan du blev gravid, och det är faktiskt kul att läsa o följa med hur det går för dej med graviditeten osv, när du dessutom är lika gammal som mej :)
    lycka till med förlossningen sen! :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du ska fortsätta skriva som du gör nu, skulle vara kul att veta om de kommer bli en pojke eller flicka och sen senare när barnet har kommit ut så berätta vem barnet liknar mest på :).Om du vill gå ut med förlossningsberättelsen skulle också vara intressant att läsa om. Kram och lycka till :)

    SvaraRadera