10.10.11

Hellre föder jag barn...

...än att gå till tandläkaren!
Börjar med några svar på kommentarer ; Tack för alla gratulationer :)
Jag önskar mig inte något särsklit kön, bara ett friskt barn! Dock vore det ju lindrigare med flicka eftersom vi redan har så mycket flickkläder, men det spelar ändå ingen roll :D
Är idag i vecka 16+0, alltså 16 fulla veckor. Och det känns underbart, har knappt alls mått illa.
Och det lilla illamående jag haft har inte stört mig så mycket.
Spytt ynka 8 gånger denna graviditet, en gång på Sparhallens golv rakt framför kassorna, OUPS! haha ;)
Och två gånger i helgen när jag åt Robins currysås som han satte timjan i, tydligen tål jag inte det!
Öppna paket i sängen!

Bebbe nr 2 <3

Fick ett väldigt festligt piano!

omnomnomnom

Pappa lagat <3

Blåsa ljus :)


Sne och med grädde på fingret, haha :)
Men annars är allt bra, ultraljudet visade att allt är som det ska och vi har inte tagit reda på kön och kommer inte göra det heller!
Känner små rörelser där inne, hade helt glömt hur domhär första små fladdren i magen kändes men det är ju så jävla härligt alltså :) Jag är GJORD för att vara gravid känns det som!

Idag var jag till tandläkaren och lagade mitt enorma hål längst bak i munnen.
BLÄ.
Fick massa bedövning men det kändes ju som att hela skallen vibrera på mig när dom borra och hade sig, sen har jag i övrigt obehag för tandläkare. Vet inte varför och hur jag har fått det, kanske av att jag sprungit där så mycket nu i tonåren med tandställningar och rotfyllning mm... Föder hellre barn än att gå dit.
Vet inte varför jag säger så, bara känner så liksom, får man göra det ?
Det gör ju inte ens i närheten så ont som det gör att klämma ut en unge ur sig men att föda barn är ändå en positiv sak, för mig är allt som har med tandläkare negativt. Haha ;)

Och nu hamna halva texten under bilderna och det går inte att fixa. Lev med det! :)

1 kommentar: