14.5.10

Beeeebis

På jobb idag igen, ganska skönt, har så tråkigt om dagarna annars..
Var till barnmorska Heidi Sewón imorse och hon var nog riktigt trevlig och glad, inte alls som hon lät i telefon!
Malin (min bm) var nämligen sjuk och snart går hon på mammaledigt också så Heidi tyckte att jag skulle fortsätta komma till henne tills hon går på semester och jag får en tredje barnmorska (förhoppningsvis Erica).

Kissade i burken hemma före sjukhuset för det brukar jag göra, bäst som jag sitter och kissar hör jag hur det surrar och ser världens största humla som går omkring på badrumsgolvet och burrar med vingarna, såg ut som den dansa ;D
Tänkte inte på att inte Robin var med den här gången så jag måsta ju gå med pissburken i handen hela vägen till sjukhuset, haha. Annars har jag bara behövt gå med den från bilen till hissen typ, och redan det tycker jag är lite pinsamt. Gå omkring med en burk med piss i liksom, heh.

Nåja, allt såg bra ut iallafall, hon kunde mäta livmodern idag(utanpå magen med ett måttband) och den var 17 cm hög och toppen är precis under naveln. Fick höra hjärtljud igen(!!), trodde inte jag skulle få göra det så snart efter förra gången men johodå :) Dom låg på 135 idag, förra gången var det ju 162 så det betyder väl att hjärtat blivit större och att det inte behöver pumpa lika mycket för att få runt blodet i den lilla kroppen (som ju också växer).

Måsta in till akuten natten till i söndags, hade så förbannat ont i magen (i 5 timmar höll det på), kunde knappt röra mig och bara grät för att det gjorde så jäääävla ont. Ringde efter mamma som fick komma med mig eftersom Timon var hos oss och inte kunde lämnas ensam.
Dom tog blodtryck, tempen, blodprov, urinprov och klämde och dunka på magen/ryggen och så sa dom att det nog var blindtarmen.
NEEEEEEEJ tänkte jag som aldrig vill lägga mig på ett operationsbord och få en mask över huvudet och låta folk skära i mig. Usch ja.
Så fick jag dropp och vi fick byta rum där mamma också fick en säng, så sov vi till 8 på morgonen då en kirurg kom och klämde/lyssna på magen, hennes undersökning tog knappt 5 minuter och hon sa direkt att det är ligamenten runt livmodern som töjer sig när livmodern växer, helt normalt och brukar va värst i vecka 15-25. Sen kände jag av precis samma smärta två kvällar i rad efteråt och den dess ha jag inte känt nånting förutom lite mensvärk som kommer till och från..
Blev ett långt inlägg det här. :)

Löv Pernie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar