22.5.10

Hm..

Undrar hur tråkig min blogg är egentligen med tanke på att jag typ aldrig får några kommentarer, skulle vara roligt att veta hur många som faktist läser den..
Är på jobb idag efter att ha vart ledig tre dagar och avnjutit dem ute på stugan, men bara kvälls-/nattetid har vi spenderat där ute för Robin ha måsta in till stan när han ska jobba och jag var ju till Sverige i torsdags med mami och Helena. Shoppade två par mammajeans, en mammatopp, en mammaskjorta, ett par mammaleggings sen linne, topp, hoodie och klänning som alla passar till en stoor mage. Sen hitta jag ett par flipflops också och skjorts + 2 pikétröjor åt Robin. Hitta inga vettiga skor som jag letade efter ):
Men det var en bra dag ändå, inget Pennynojs som alltid annars..
Det var 27 grader i skuggan redan tidigt på förmiddagen, hoh, det var svettigt att gå runt i den värmen i Uppsala!
Jo justja, jag är fågelvakt också, till Fridolf och Selma, mina små gullen. Fridolf var ute och flög i vardagsrummet igårkväll men det var lite tungt för honom att hålla kroppen uppe när han är lite vingklippt, sen satt dom ute i solen typ en timme igår. Ska ha dom i Juni nånting också, så jag får ju iallafall va med dom, saknar dom skitmycket.. Men dom har inte fått något fel av att bo i Godby iallafall, haha :)
Bebis sparkar mer och mer, känner rörelser hela tiden i princip, mest är det på kvällen när jag just lagt mig i sängen för då har den väl säkert legat i magen och vaggats när jag ha gått och stånkat på hela dagen och så lägger jag mig ner = det blir stilla i magen och då vaknar den och det ser ut som att den petar till magen inifrån, men varje gång Robin ska se eller känna så slutar den ju förstås, haha. Men jag ha märkt att om jag väcker honom och säger att bebisen rör på sig så blir han inte sur, utan ligger där och tittar på magen och hoppas på att få se något. Annars blir han ju så jäkla sur när man väcker honom :)
(Bilden är på min skäggapa förra lördagen ute på seglarnästet)

Löv Pernie

3 kommentarer:

  1. Sku väl egentligen bara säga att jag tycker du är skitcool, jag sku aldrig klara av att ha barn och jag är lika gammal som du. Hoppas det kommer gå bra med bebisen(fast det vet jag att det kommer:D) gillar att läsa din blogg föresten :D
    kramar

    SvaraRadera
  2. kul att du bloggar - och intressant läsning, och du måste juh visa upp dina reptiler ossåååååå :)
    och som van bloggare är det ibland dö trist när ingen kommenterar det man skrivit , men tyvärr det får man leva med, din blogg läses nog & framför dina budskap på ditt sätt & med tanke på att de finns de som "hoppar på dig med fula kommentarer" så ändra bland inställningarna , så att du själv kan välja vilka inlägg som skall synas - så slipper du obehalgiga inlägg ( för de är du/ni inte värda)
    kram
    Monica

    SvaraRadera
  3. hehe jag läser den all days :p
    / http://elinasoderholm.blogg.se

    SvaraRadera