23.5.10

Lalala




Tänker skriva ett till inlägg idag bara för att det är så tråkigt på jobbet. Eller janå, lite kul är det väl att kolla på alla surblöta människor som kommer in och ruskar sina paraplyn :)
Själv tycker jag det är apamysigt med spöregn och mulet väder, inte allt för ofta dock..

Bebis bara bökar på där inne som vanligt. Vet inte riktigt vad som är 'normalt' för hur mycket bebisen ska röra på sig för jag känner den ju hela tiden, verkligen hela tiden (bara korta pauser på ca 10 minuter kommer ibland). Så det är nog en väldigt aktiv liten filur vi har lyckats få dit in :) Värst skulle ju vara om jag en dag inte skulle känna rörelser alls, nu vet jag ju att detta är helt normalt men jag skulle ändå bli nervös och säkert åka in till sjukhuset bara för säkerhets skull.
Fick höra (av en som också fick barn som tonåring) att man förlorar ganska många vänner när man får barn och inte kan vara lika social längre, typ att folk kommer och hälsar på bebisen 2 gånger och sen hör dom aldrig av sig. Så man lär ju se vilka dom 'riktiga' vännerna är som faktist bryr sig och kan umgås ändå. Sen är det ju sååååå många som ha börjat hälsa på mig och skriva till mig och prata med mig enbart för att jag är gravid, folk som bara är nyfikna helt enkelt, som bara vill snoka. Haha, det är så patetiskt egentligen, bara för att dom kanske har ett tråkigt liv och gillar att lägga sig i andras.
Visst är det ju kul att folk bryr sig om en men man känner att det bara är 'fejkat', att det inte kommer att hålla längre än tills bebben är ute.
Nå jag tar ju ingen skada av det åtminstone :)

Mamma gav mig en bok igår som hon hade hemma, Lennart Nilssons "Ett barn blir till", och den ha jag läst om på internet och sååå velat ha men dom ha inte haft den på bibban eller bokhandeln så jag ha förträngt det, sen kommer hon där med den och jag blev lycklig för den är så bra och så himla detaljerad! Ett måste för alla som är gravida eller nyfikna på hur allt ser ut inne i magen :)

Bjuder även på lite bilder på Robin och Mixa från stugan samt en magbild från vecka ~15.
Löv Pernie

1 kommentar:

  1. Jag kanske anses av dig som en av de som bara vill snoka, fast jag skulle nog inte vilja påstå det.. :) jag är super fascinerad över att du är gravid och är 17 år, jag skulle själva aldrig göra det men jag tycker att det är intressant att läsa här du skriver om vardagen och att vara gravid :)
    Good Luck!

    / Samantha

    SvaraRadera