6.5.10


Känner av bebisens rörelser varje dag nu, underbart :)
Vi var på ultraljud i tisdags och det var häftigt, att få se det lilla pyret där inne som bara ligger där och flyter omkring och inte har någon aning om omvärlden.
Den rörde på sig nästan hela tiden så doktorn hade lite svårt att hitta bra vinklar när han skulle mäta osv.
Men 15,4 cm lång är den och 249 gram väger han/hon.

Ikväll när jag kommer från jobbet ska jag ha Robin att fota min mage, ha ju inte tagit nå bilder sen vecka 14 (!), och nu är det ju 18 :O
Ojoj, måste bli bättre på detdär, man vill ju kunna sätta in i album och kolla på bilder på sig själv som tjock :D
Det är nog de senaste 2-3 veckorna som det har tagit fart, för i vecka 14/15 när jag låg raklång på rygg så gick magen i samma höjd som höftbenen och nu i vecka 18 när jag låg likadant så är magen typ 5-10 cm över höftbenen. Hah, men det är väl ingenting mot vad som komma skall ;)
Bilder kommer upp på facebook, inte bara på magen utan även på ultraljudsbilderna och lite annat kanske.
(bilden är på Fridolf, som jag saknar)
Löv Pernie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar