15.2.12

BM besöket

Allt var bra, kan jag ju börja med att säga :)
Hb har stigit från 87 till 88, eheh, det går ju inte åt fel håll iallafall.
Livmodern är 34 cm hög, med Nellie var den det i vecka 37 (är nu i 35).
Hon kände och klämde massor på magen och uppskattade vikten till ca 2,8 kg, typ som Nellie var när hon föddes, och då är det 6 hela veckor kvar nu. Eller så är det vårt första datum som stämmer ;)
Bebis blev Lite upprörd efter att Monica klumat på honom/henne så när hon mätte hjärtljuden dunkade det på i 188 slag/minut, jisses ja! Haha men sen sjönk dom till 125 så allt var ju bra.
Vi gick igenom vår förlossningsplan också och det gick nog väldigt fort, finns inget speciellt jag vill att dom ska veta och inget jag är rädd för eller oroar mig över så det var inte mycket jag skrivit där, jämfört med den jag fyllde i med Nellie. Då fanns allt möjligt med.
Ska dit nästa vecka igen och så är det ultraljud om 2 veckor, ser supermycket fram emot det så vi får si om bebis kanske är redo att komma då redan, börjar nog tro mer på vårt första datum igen.. Isåfall är jag ju i vecka 37 nu.
We will see, we will see ;)

1 kommentar:

  1. hihi jag tror det är en pojke ;) våran bebis var en väldans liten på ca 2,4 kg så jag hoppas hon ska växa till sig innan det är dags!
    Annars tycker jag det börjar bli dags att ses innan bebborna kommer :))?

    SvaraRadera