17.2.12

I vår(a) BB-väska(or)

Till bebisen ; 4 bodys varav två neutrala, en blå och en lila.
Tre par byxor varav två par vita och ett par lilarandiga.
Två mössor varav en vit och en rosa.
Björndräkten (fleecebyxor och lurvtröja i brunt)
Två overaller varav en blå och en lila.
Nappar, babyolja och två filtar. Vet att det finns på BB men jag vill ha eget denhär gången :)

I min väska ;
Mjukisbyxor
Leggings
Linne x 3
Pyjamas
T-shirt
Tjock mysig tröja
Strumpor
Eventuellt en tunika som går över röven till hemfärden
Bhar
Mediciner
Bröstpump+flaska. Ska jag ha lika mycket mjölk som förra gången måste jag ha pump redan på BB!
Deo, schampo, balsam, hårborste, tandborste + kräm, amningskupor, handkräm, vaselin.

Under förlossningen ; äpplen, vattenflaska, dextros, filmkamera, kamera, laddare, salta kex.

Till Robin ; pyjamasbyxor, t-shirts, jeans, kalsonger, strumpor, tandborste, deo.

Och så givetvis mobiler och vår förlossningsplan (som vi faktist glömde med Nellie).
Tici kommer troligtvis att komma med och filma så henne får vi ju inte glömma! Och nej, hon ska inte stå med kameran riktad mot mitt underliv och filma, hon ska filma själva förloppet där innan, och kanske att hon får stå bredvid och filma när bebisen kommer, om det är så att hon inte få vara där inne under den tiden så får vi ställa kameran sådär lite snett bakom på ett bord så att man iallafall hör vad som händer. Kommer aldrig sluta ångra att vi glömde filmkameran när Nellie kom, därför är jag lite viktigpetter med att den ska med denna gång :)

Känns som att jag packat sjuhelsikes mycket men vi lär ju bli borta 3-4 dagar och då behöver man allt detta. Ifall någon undrar om inte jag ska ha med mig trosor så kan jag ju berätta att förra gången hade jag typ 15 par trosor med mig men använde inte ett enda för sjukhuset hade så sköna nättrosor. Plus att man ska ha rum med elefantbindor också och då går inte vanliga trosor precis. Kanske tar med ett par till hemfärden.

Om ni har åsikter om något så framför det snälla, eller om ni tycker vi glömt något :)
Allt detta står alltså packat redan (utom äpplena och alla badrumssaker) ifall att det skulle sätta igång nu redan. Inte för att jag tror det, några veckor till lär den nog hållas därinne :)

3 kommentarer:

  1. hjälp vad grejer :D Jag planerar att va på bb max en natt om allt går som det ska, och min väska lär nog i princip va tom, och så kommer jag glömma hälften haha!
    Vi vet ju inte hur vi har med barnvakt åt basse, så hampus kanske måste fara hem och sova med han. Och så har vi fått berättat att det antagligen kommer va trångt och att man högst troligen får dela rum med andra mammor pga att dom bygger där.. eller hur de nu va :/

    SvaraRadera
  2. Jo, det beror ju förstås på hur man mår, och hur ungen mår, men jag hoppas på att allt ska gå lika bra som första gången, och isf lär jag nog vara på gång redan efter någon timme ;) Men är inte ungen stabil så får jag nog gladeligen stanna kvar mer än en natt, och hoppas att OM man blir tvungen att dela rum, att det isf blir med någon man tycker om :P

    SvaraRadera
  3. Jösses vad mycket du tar med :p de enda jag hade med i min bb väska den här gången var en tröjja,ett par byxor och sockor åt mig å en body å ett par byxor och sockor åt bebis + halare å mössa till hemfärden.
    sen tandborste,tandkräm,schampo,balsam å hårborste,deo.
    1 amnings bh och lite amnings kupor. de var nog faktiskt allt :)

    SvaraRadera