23.2.12

BM-besök Inte helt hundra

Idag var jag själv till Monica för omväxlings skull, eller Nellie var ju såklart med men Robin var ute på isen och la nät så :)
Hb ha stigit från 88 till 95, det hurrar vi föööör!
Blodtrycket normalt, har gått ner lite i vikt och det trodde hon berodde på magsjukan men bebis har nog reserver att ta av plus att den redan är helt lagomstor så..
Hjärtljuden var nere på 96-110, prövade vända mig på sida också men då sjönk det ännu mer så fick gå till ett annat rum och göra en ctg-kurva.
Låg med domdär dosorna runt magen i ca 30 minuter och under den tiden sjönk och steg hjärtljuden lite hur som helst. Hann även få typ 5 samandragningar som kändes riktigt obehagliga! Och då låg jag ju inte ens på rygg utan helt bekvämt på sidan. Sedan dess har jag fortsatt ha samandragningar som känns mer emellanåt och även ont ner i svanken.
Hoppas på att det bara är förvärkar som jävlas lite, tidigast på söndag får den komma för då är ma&pa hemma från Spanien igen.
Så nu håller vi tummarna för att bebis stannar ett litet tag till :)
Är btw i vecka 36, MEN 38 enligt senaste mensen.
Känner jag mig själv rätt kommer jag gå runt och oroa mig nu att hjärtljuden är för låga eller något fram tills den kommer ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar