16.11.11

När andra barnet kommer...

Får man dubbelt så mycket kärlek så att första barnet fortfarande har lika mycket eller halveras första barnets kärlek och delas med det andra ?
Jag är så orolig för att Nellie ska bli ikläm. Att jag inte kommer ha tid med henne lika mycket när nästa kommer, och det vet jag att jag inte kommer heller. Robin har lovat att vara hemma med oss minst 2 veckor efter födseln så att inte Nellie ska känna sig allt för utelämnad.
Just nu känns det ju som att jag bara kan älska henne, hur skulle jag kunna älska ett till barn ?
Nå det lär väl ändra sen när man inser att den i magen är lika mycket vår som Nellie är.

Haha, här kunde hon knappt vända sig skruttan <3

1 kommentar:

  1. Tro mig du är inte ensam om den där kännslan!!
    Jag vill inte att Adrian skall känna sig åtsido satt.... jag vill inte att han skall känna sig utanför och som att mamma inte bryr sig längre.
    pratade med BM om det å hon har ännu tätare mellan sina barn i ålder och hon sa att det positiva är att efter 1 vecka med ny bebis i huset så har det äldre barnet glömt bort att den andra bebisen inte funnits tidigare, de lixom tror att det alltid har varit 2 i huset, å jag hoppas att det är sant :) hon sa även att det är ovanligt med svartsjuka när det är så där tätt :)

    SvaraRadera