2.11.11

Onsdag


Magen i förrgår när vi gick in i vecka 20.
Och jäklars vad det sparkar där inne nu, dock slutar det alltid när jag eller Robin sätter handen på magen och ska känna. Antingen sparkar den rakt utåt just under naveln eller så sparkar den rakt inåt på kissblåsan.
Det slog mig inte förrän igår att "shit, tänk om den kommer 1a April!", inte för att det skulle göra SÅ fruktansvärt mycket men ändå, man vill ju att barnet ska ha en 'egen' dag och inte fylla år på en dag när folk går runt och lurar varann.
Ska jag följa min mammas och mosters fotspår så kommer den på beräknat datum, det har båda deras andrafödda gjort så. Och båda deras första (jag+Lisa) kom 2½ och 3 veckor för tidigt.

Senare idag ska jag med mamma och vaccinera oss mot vinterinfluensa, gjorde inte det förra året för jag tyckte det var onödigt men gravida bör tydligen göra det så lika bra man åker dit och blir stucken då.
Annars ska vi bara vara hemma idag och se på Desperate Housewives och säkert städa lite mellan varven.



3 kommentarer:

  1. Du e modig som vågar vaccinera dig :D jag har hört att man blir riktigt dålig efteråt så jag skippar de :)

    SvaraRadera
  2. Min pappa e född 1 april :P

    SvaraRadera
  3. Är du redan i vecka 20. Shit vad snabbt tiden går :)

    SvaraRadera