28.11.11

Satt och körde bil här tidigare ikväll och såg en hund som sket, så jag började fundera på om det inte är miljövänligare att låta skiten ligga och förmultna än att slösa påsar på att plocka upp det ? Själv har jag inget emot hundbajs så länge det inte ligger på någons tomt eller är elefant-size på korvarna.
Fräääscht att prata hundkacka, jag vet :D
Men påtal om äckliga saker så har jag aldrig varit känslig av mig, har alltid kunnat prata om bajs och blod osv vid matbordet och kunnat äta fast jag sett äckliga saker på TV samtidigt. MEN NU när jag är gravid (måste ju va därför?) så är jag jättekänslig! Räcker med att jag börjar tänka på något äckligt (Biogubben är ett bra exempel) så tappar jag helt matlusten. Och luktar det äckligt kan jag inte äta, kan heller inte äta när jag ser på Grey's Anatomy har jag märkt, det var SÅÅÅÅÅ vidrigt med risifrutti samtidigt som dom skar i nån hjärna eller whatever, känner inte alls igen mig själv :o
Fast så är det ju när man är gravid :)
Idag när jag använde sista sköljmedlet till tvättmaskinen så tänkte jag att jag ska byta nu imorgon när vi far och handlar, men sen fick jag överlägga om det faktist var en så bra idé, det förespråkas ju att man inte ska göra ändringar som gravid just för att man inte riktigt är sig själv.
Exempel på ändringar jag menar är ; färga/klippa håret, måla/tapetsera om, ändra färger på annat i huset, byta parfym mm.
Jag har lärt mig min läxa som först fick för mig att bli blond i vecka 8 med Nellie, det gick riktigt åt helvete, haha. Sen fick jag för mig att all vår inredning skulle vara svart när vi flyttade till lägenheten och det är jag ganska trött på vid det här laget, allt är så dystert. Och så köpte jag en (tyckte jag då) väldoftande parfym för 25 kr på HM men FYFAAAAN jag står verkligen inte ut med den lukten i dagsläge!
Otroligt konstigt hur sånt där kan ändras bara för att man blir lite hormonstinn ;)

Gåvagnen duger inte bara till att gå med, det är skitkul att sitta i den också! :D

Somnade med tummen upp i vagnen under kvällsprommisen ;)

Smörgås är absolut favvisen just nu!

1 kommentar:

  1. vilka funderingar du har ;D haha
    Jissus vad Nellie börjar få hår på huvudet! :O

    SvaraRadera