16.3.12

Jobbiga helg, gå snabbt!

Helgen har just och just börjat och jag är redan trött på den. Mest för att jag VET att det inte kommer komma någon bebis nu de närmsta dagarna, bara känner det på mig. Och också för att Robin säger att den inte "får" komma eftersom Timon är här. Minns hur mycket jag lipade genom bb-tiden med Nellie för att Robin inte kunde komma dit när jag ville eller sova där fler än en natt för att det var Timonhelg, så därför är det också extra pirrigt nu för jag vägrar ligga på sjukhuset och gråta mig igenom nätterna igen, kommer säkert sakna Nellie skitmycket också så jag vill att åtminstone en av "dem jag älskar" ska kunna komma och gå när jag ber om det. Bb-tiden måste vara den sköraste perioden för många kvinnor. Alla omställningar som går så snabbt, ett nytt liv man ska lära känna, ont i hela kroppen i princip, blod överallt och känslan av att ingenting någonsin ska bli bra igen. Nog för att jag känner så redan nu men men.. Jag försöker åtminstone få dagarna att gå och tänka på saker som inte får mig ledsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar