3.3.12

Ultraljudet för tusan!

Har ju helt glömt bort att skriva om ultraljudet vi var på igår :o
Men det gick nog bra, allt var bra med bebisen också. Den hade full kissblåsa fick vi se, haha.
Vikten beräknades nu till 2,4kg, alltså hade barnmorskan helt fel när hon klämde och kände och fick det till 2,8 för två-tre veckor sen. Har gått och vart lite smårädd för att måsta föda en stor klump, men nu sa Korvela att den nog kommer vara mindre än vad Nellie var när hon föddes. (2895gram)
Så en liten lättnadens suck blev det. Och inte är ju det för litet heller, den kommer när den är redo och så länge den mår bra så anser inte jag att den väger för lite.
Sen var det ju den mindre roliga gynundersökningen också, han var INTE försiktig kan jag ju säga! Minns inte att det gjorde sådär ont förra gången men det är mycket jag inte minns :p
Han tog något prov, jag hörde "streptococker", men jag har ingen aning om vad det var för streptococker får man väl ändå inte där nere ? Haha.
Är öppen 1,5-2cm och det är tydligen vanligt att man är öppen en tid före förlossningen när man är omföderska, en till sak jag inte visste.

Så nu väntar vi bara på minsta tecken att det skulle vara dags.
Själv tror jag ju på 10:e mars men jag hade ju helt fel med Nellie så jag har väl säkert det denhär gången också!
Efter allt möblerande och städande i huset idag har jag jävligt ont i ryggen och är slut som ett slan. MEN jag har fått en massa gjort iallafall och det är på ett sätt skönt för annars tycker jag att allt är så tråkigt hela tiden. Vi går ju bara hemma om dagarna och kanske drar in till stan en sväng på fika till min mommo&moffa eller till ma&paoch hänger där, men det händer ändå inte så mycket, jag är väldigt rastlös och det är jobbigt!

Allra jobbigast just nu är ju att jag inte kan lägga in bilder på min lilla pc så ni får ett långt och jobbigt inlägg med barabara text och inga bilder, flåt :(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar