24.11.10

Äckeldag

Usch vad snö det är ute nu!

Imorse när Robin skulle köra mig till sjukhuset så öppnade jag ytterdörren och såg att snön var högre än trappan ?!
Så jag gick ut genom altandörren istället men sen måsta jag ändå gå i alla snöhögar så att det trilla ner snö i stövlarna, suck -.-
Men min bror ska nog ploga när han ha kommit hem från skolan så jag ska säga att han kommer hit och gör det.. Man tycker ju att vår hyresvärd borde göra det ?
Skulle Robin varit hemma med Nellie hade jag gått och tagit fyrhjulingen och plogat själv för jag har inte kört den sen för typ två år sen så det skulle vara kul, men jag mår illa också så det är lika bra att jag är inne.

Var ju somsagt till sjukhuset, Nellie fick vara med sin moffa idag igen medans jag var där.
Jag var jättenervös hela kvällen igår och i väntrummet idag för jag minns hur ont det gjorde när jag var och fixade mina nageltrång i somras, som tur var hade jag bara på ena tån denhär gången.
Och så fick jag samma läkare som förra gången, han är jättebra och har så snälla ögon. Så honom gillar jag :)
Det tog ca 20 minuter innan hela tån var bedövad och det spände och hade sig, kändes typ som att tån skulle spricka vissa gånger när han sprutade in medlet. Men det gick bra och sen började han klippa och ha sig och så drog han bort allt av nageln som satt under huden och till sist gjorde han nageln smalare så att den inte ska kunna växa åt sidan in i huden längre, och när han drog ut nageldelen ända från roten så kände jag hur det drog till i hela tån, USCH!


Sen lindade han in den så tån vart så stor så jag knappt fick på mig stöveln igen och så släppte ju bedövningen också, mysigt! Eller så inte. Carsten kom och körde hem mig och då tog jag två panadol direkt så nu gör det inte så värst ont längre men jag mår illa som fan!

Kom just hem från mamma och pappa, har ätit paj till lunch med pappa men tror det var den som fick mig att må illa, ska nog inte äta för "matig" mat såhär tidigt på dagen.
Jag har ju så jäkla svårt att äta frukost, jag är aldrig hungrig på morgnarna och när jag väl blir det sen vid lunchtid så är jag VRÅLHUNGRIG men jag mår samtidigt illa så jag VILL ju inte äta. Och det resulterar i att jag går och knaprar isbitar hela dagen (hjälper mot illamående) och sen är jag helt utsvulten när Robin kommer hem på kvällarna och då äter jag middag. Men jag skulle aldrig kunna sitta ner i lugn och ro och äta typ smörgåsar och dricka juice eller så. Har nog alltid kunnat göra det tidigare och speciellt när jag var gravid för då var jag ju hungrig hela tiden och mådde inte illa efter 28 veckor, men nu vill jag verkligen inte äta frukost eller nånting alls förrän sent på dagen.
Nå i övrigt så mår jag ju bra.



Just nu håller jag på mejlar bilder till Sofia som hon ska ha till headern hon ska laga åt mig, det uppskattas verkligen! :)

Trött flicka i sin bilstol :)




Löv Pernie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar