30.11.10

Flyger på moln

Känns som att jag gör det en liten stund varje dag.
Det är dom där stunderna när man inser hur underbart det är att vara mamma.
Att ha ett litet liv att ta hand om, att få se sitt barn utvecklas och lära sig nya saker.
Att inse hur mycket det faktist går att älska något så underbart <3

Sen faller man snabbt ner på jorden igen när man får höra/läsa saker som "Man kan inte ha barn när man är 17" eller "Hela hennes liv är ju förstört nu när hon har skaffat barn i så ung ålder".
Det är bara sorgligt att dessa människor lägger ner ork på att ens spotta ur sig sånahär meningar. Vadå inte KAN ha barn när man är 17 ? Det kan man väl fan visst det och här har ni ett levande exempel. Jag tycker att jag är en jättebra mamma och jag lever ett liv som vilken annan mamma som helst kan leva. Bortsett från att jag är utan körkort ännu två månader. Men jag har världens bästa karl som ställer upp och agerar chaufför om jag behöver åka någonstans.

Och mitt liv är verkligen inte förstört. Förstår inte hur någon kan säga så om en person som ska få/nyss fått en liten bebis ?!
Mitt liv är så jävla underbart och jag ångrar inte för en millisekund att jag skaffade barn i ung ålder. By the way så var Nellie planerad så det fanns aldrig ens någon tanke på abort.
Och i dagsläge skulle ett liv utan henne vara omöjligt för mig att ens tänka på.
Jag är så jäkla lycklig så ibland undrar jag vad jag gjort för att förtjäna en så fin dotter och sambo.
Älskar er, Robin, Nellie ♥

Löv Pernie

9 kommentarer:

  1. Är nog bara Avundsjuka bakom sånna kommentarer tror jag :) inte så mycket att bry sig om :)

    Jag har själv fått höra att jag är för ung å jag försör mitt liv å kan inte resa å festa å blablabla.. å då fyllde jag just 22! min mamma hade redan 2 barn i min ålder så ja kännde mig gammal :)

    Men jag kan lätt säga att jag gärna offrar allt för att ha Adrian här hos mig :)

    de var inte planerat men ack så välkommet, ångrar inte alls beslutet att behålla honom :)

    SvaraRadera
  2. Folk är så ovetande om andras liv,och måste verkligen ha något att "prata"om! jag tycker det är bra att de finns unga mammor! Man blir verkligen ledsen när man hör hur folk nedvärderar andra och tror att de ska misslyckas i livet oberoende vad det är! istället för att ge personen en ärlig chans! Jag VET att du kommer klara detta galant, och med en underbar sambo vid sidan så kommer du köra över alla dessa kommentarer och "smutskast".. Nellie kommer ha en mamma som kommer tahand om henne som vilken mamma som helst!!
    så de så!!

    kram på er!

    SvaraRadera
  3. go pernilla :) bättre ung mamma än att en 60åring får barn hehe. puss

    SvaraRadera
  4. Jag va 18 när jag fick min första utan utbildning, körkort ja allt det där många tycker man ska ha...

    Idag är jag 29 år har vart tillsammans med min kille sen vi var 15 resp 16 år och har idag 2 barn till på 4 o 5 år o har fortfarande ingen utbildning, körkort eller det där många tycker man ska ha!!

    Vi överbevisade de avunsjuka människorna med att hålla ihop trots att vi träffades som tonåringar, fixade att ha barn i tidig ålder o idag är vi fortfarande starka mot alla de där =)

    har stort hus, arbete, egen gård m lite olika djur osv.. o kan inte ha d bättre ;)

    Så tänk inte på de andra, tänk på dig o din familj o gör det du känner är bäst för er !!!!!!!

    SvaraRadera
  5. Jag håller med det de andra har kommenterat.
    Jag var ju 19 när Ellinor kom, och jag ser absolut inget problem i att skaffa barn när man är ung!
    Man är en lika bra mamma ändå!
    Dessutom har man ju hela livet på sig att fara och resa, och man kan ju alltid ha barnet med sen när det blir kanske 2 eller så. Så att det också har nytta av att åka någonstans!

    Du är en jätte bra mamma Pernilla, tvivla aldrig på det!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. jag kan ärligt säga att jag var väldigt kritisk när jag hörde att du var gravid och att ni skulle behålla det..

    Men jag har helt ändrat åsikt av att läsa din blogg! Själv är jag 18 och inte alls redo att skaffa barn, så jag tycker att du är modig som går emot "normen" och gör precis som du vill :) jag är tacksam att jag får läsa om din vardag och bli av med mina fördomar om unga mammor :)

    förresten så skrev du att du inte har körkort och så, men tänker du ta det? :)

    / Ålänning

    SvaraRadera
  7. Du är jätte duktig Pernilla :)Precis som vilken mamma som helst. Att vara en bra mamma har inget med ålder att göra, det finns det tyvärr många bevis på....Stå på dig o strunta i allt skitsnack.

    SvaraRadera
  8. Du är en helt underbar mamma! Nellie kunde inte fått någon bättre!!:) Ju yngre desto bättre, så länge man är redo för de då å de du verkligen :)<3

    SvaraRadera
  9. Jag har alltid vart rätt kritisk mor unga mammor. Heh, låter kanske rätt lustigt när jag själv är en.
    Jag tycker att man skall vänta med barn tills man fått utbildning och dylikt.. Men ibland händer det att man blir gravid. Och om man då väljer att behålla barnet då är det väl på ens eget ansvar. Varför skall andra lägga sig i? Säger att man typ är ung och dum osv.. Tror inte att man skall klara sig ekonomiskt. Vissa tror inte att man kan vara en bra mamma..osv. Men det stämmer inte!
    Jag känner inte dig, men du verkar vara en grym mamma. Verkligen! Stå på dig.

    SvaraRadera