18.11.10

Goodmorning!


Idag händer det inte mycket. Nellie ligger i vår säng och sover ännu.
Matade henne imorse vid 10 och hon ville inte sova i sin egen säng så hon fick somna om med mig i vår säng. I vanliga fall skulle jag ha stigit upp och klätt på mig mm där vid 10 men jag åt bara lite flingor och matade Nellie för jag var så trött. Igår var andra natten i rad som hon inte velat somna förrän 1, halv 2 nånting. Hon har bara gnällt och haft sig men så fort jag tar upp henne i famnen så blir hon tyst, kikar runt lite och sen somnar hon. Då försöker jag lägga ner henne så försiktigt som möjligt men efter 5 minuter är hon vaken igen och då vill hon ha tutten och så drar jag igång hennes speldosa men så fort den slutar spela så spottar hon ut tutten och så är allt i full gång igen. Och jag har prövat att låta henne ligga och gnälla en stund men då börjar hon skrika till slut och hon är inte hungrig och hade rapat flera gånger innan så hon är väl bara lite famnig då hjärtat <3

Men nu borde hon vakna när som helst och vara hungrig igen, om hon inte bestämmer sig för att ta en lång nap nu på förmiddagen och vara vaken sen hela kvällen, då kanske hon är trött och somnar i tid!
Får väl se hur det blir :)
Att vara mamma är ju verkligen en dygnet-runt-jobb. Men det är så underbart!
Igår kollade jag igenom alla bilder från graviditeten och förlossningen igen och jag får tillbaka alla känslor som jag kände då. Helt klart den underbaraste dagen i mitt liv, inget kommer någonsin kunna slå det. Vår lilla prinsessa är så underbar, så himla vacker <3

Hon har börjat ta mera ögonkontakt nu men allt annat runtomkring är fortfarande mer intressant att titta på, hon log mot Tici igår när hon och Sophie var här så hon börjar nog förstå att vi är likadana som henne :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar