28.11.10

Söndag

Idag fick vi sovmorgon till 11.30 ungefär.
Robin for iväg och fiska och vi slumra till igen men sen vart Nellie hungrig så då var det bara att stiga upp.
Har just dammsugit och tvättat, diskat, hängt tvätt, vikt in kläder och sorterat skor. Väntar bara på att Robin ska fara till klinten och hämta hem lådan med julpynt som vi har stående där.
I veckan måste jag till stan och köpa nå påslakan som är lite juliga och gardiner till vardagsrummet och köket. Sen om några veckor när det är dags att klä granen så ska vi till Tillfället och köpa allt jox till det..
Och APELSINER måste jag ju köpa, sen sticker man nejlikor i om och hänger upp dom i röda sidenband i fönstrena. Det gjorde alltid jag och mamma när vi var små :)

Nellie har legat och flinat hela dagen och är på bra humör. Just nu ligger hon bredvid mig här i soffan och håller just på falla i sömn.
Lägger säkert upp bilder ikväll på skrattet och julpyntet om jag hinner.

P.S. Walle var till Sverige igår och fixade hem mitt löshår åt mig, så om ca en vecka har jag det nog på plats ;)

Löv Pernie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar