22.11.10

Svar på tidigare kommentar

Tänkte svara på kommentaren jag fick på inlägget här före.
Hur jag ser på min kropp nu jämfört med innan graviditeten..

Hm.

Det var ju kul att vara gravid och få större bröst. Bristningarna var däremot inte lika roliga. Och nu är inte boobisarna lika stora längre. Men ändå tycker jag bättre om min kropp nu än innan. Det låter konstigt tillochmed när jag säger det till mig själv men så är det. Trots att min kropp är täckt med bristningar lite här och var, trots att jag fortfarande väger ca 7 kg mer än normalt, att jag är lite bred om midjan/höfterna och att jag har lite överskottshud på magen (som bara syns när jag sitter ner).

Men vadfan, jag gick upp 20 kg på nio månader, och har gått ner 17 kg på 6 veckor och däremellan har jag fött ett barn, så jag struntar helt i vad andra tycker.
Jag har anpassat mig så bra till allt dethär så jag tänker inte så mycket på det.
Jag mår bättre med min kropp nu än tidigare.
Men en sak som jag alltid varit bekymrad över är brösten, dom har alltid varit för små enligt mig. Jag kommer garanterat göra något åt detta i framtiden, men just nu finns det inte riktigt pengar till sådant.

Och nu undrar jag ; VEM Alexandra det var som kommenterade, känner jag dig ? (Svara i pm på facebook om du inte vill skriva här)
Imorgon kan jag ta bilder på hur magen ser ut nu idag men här får ni en bild på hur den såg ut 4 dagar efter förlossningen, när vi skulle åka hem från BB. Hela jag är fortfarande ganska plufsig här men att döma av magen ser jag ju lätt ut att vara i vecka 25 (så som jag såg ut i vecka 25).

3 kommentarer:

  1. alltså jag känner likadant som dig, var inte så nöjd med min kropp förut men nu efter att jag fött barn känner jag mig otroligt nöjd med min kropp otroligt nog, man har ju nåra extra kg å lite extra hud men de stör mig inte konstigt nog :) trodde de sku vara värre :) fick egentligen inte nåra bristningar, bara de att där min navelpiercing satt sprack upp lite. /mikkis

    SvaraRadera
  2. Vi känner nog inte varandra, snubblade nämligen över din blogg en dag när jag läste runt på en massa olika bloggar och sen fastnade jag här :) Jätte intressant inlägg! Många blir faktiskt nöjdare med sin kropp efter att fött barn, eftersom kroppen har lyckats bära och föda något så fantastiskt som ett barn. Jag hoppas jag själv kommer känna så en dag :)

    SvaraRadera
  3. Mikkis : Absolut, lite konstig hur det kan vara så för det hade jag aldrig trott :p

    Alexandra : Ok, hoppas du fick svar på det du undrade iallafall! :)

    SvaraRadera