2.11.10

Skönt med promenad!

Just varit ute och gått med mamma och vagnen.
Tänk att jag också är mamma nu, det har fortfarande inte sjunkit in riktigt ;)
Jag är så sugen på att träffa andra mammor nu också och deras bebisar.
Jag skulle jättegärna ordna någon slags mammafika, om jag inte skulle bo i en tvåa vill säga.
Sen kan man ju knappt ta hem nån till oss som det är nu för vi har så jäkla varmt så man får gå omkring i underkläder när man är hemma, vet inte vad det beror på för vi har all värme avstängd och Antti är aldrig där i sin del av huset så vi kan inte fråga honom heller vad det är för fel. Får börja gå dit varje dag och leta efter honom för det är olidligt.

Vi har inte så mycket att kalla rutin vad gäller Nellies sovstunder. Hon sover när hon själv känner för det, ganska ofta alltså. Men så ska det väl va i början när dom är såhär riktigt små.
Igårkväll sov hon lite till och från och sen somna hon till natten först halv 2, innan det var hon uppe och gnällde, åt, hade fullt upp att bajsa mm. Sen sov hon till 04 ungefär och då svepte hon 150 ml mjölk UTAN ATT SPY, chockad :O
Sen kom det ordentligt med bajs och så trodde jag att hon skulle somna om, jag var själv så jäkla trött också, men icke. Hon höll sig vaken till 06.30 och sen sov hon till 10.
Lyckades iallafall få en sovtimme mellan 12 och 13.30 nu på dagen och sen ut på promenad och få lite frisk luft så nu är jag pigg igen!
Funderar bara över vad vi ska äta idag..

Löv Pernie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar