1.11.10

Till

det här med amningen då.
Nellie får mat på flaska istället som jag pumpar ur brösten.
Vi tycker helt enkelt att det är lättare och behändigare så och då kan ju Robin också mata henne. Jag blir bara att sitta och spänna mig så när jag ammar för att hon ska få det bekvämt och då får jag ont istället och sen ska man se till att hon får bra tag också och det får hon ju inte alltid. Ibland matar jag henne nog från bröstet men flaskan är enklare.

Det är många som reagerar negativt på att inte amma direkt från bröstet men jag tycker inte att det spelar någon roll. Huvudsaken är ju att hon får mat och blir mätt och hon har inget emot att vänta 5 minuter extra på att maten ska bli varm. Hon gnäller till en gång när hon är hungrig och sen ligger hon och flåsar och vickar på huvudet och letar efter något att suga sig fast vid, men då nöjer hon sig med tutten tills hon får flaskan, så hon är ingen sån som gallskriker så fort hon vaknar och inte slutar förrän hon får mat. Hon är nog så snäll och nöjd så :)

Och förresten så är jag frisk nu också, skönt!
Brösten mår också bättre, det kommer inte riktigt lika mycket ur dom som tidigare men det är några små knölar kvar som jag håller på masserar bort, så snart är allt som vanligt igen :)
Ska nog gå med yllehalsduk runt pattarna hela vintern sen!
Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar