2.12.10

Fick en fråga ; Hur är dina planer gällande arbete och utbildning och hur har du råd ?

SVAR : Jag kommer söka in till vårdinstitutets vuxenlinje antingen den som börjar redan i februari, vilket kan bli lite tajt att hinna med allt. Eller så väntar jag tills nästa drar igång. Och hur jag har råd med vad ? Är inte precis dyrt att gå i skola och än så länge är jag ju mammaledig och får pengar på det sättet men sen kommer jag nog att jobba i sommar och så är vi ju faktist två i detta hushållet som HJÄLPS ÅT med ekonomi, ansvar mm.
Nöjd ?

1 kommentar:

  1. Hej igen

    Jag som skrev kommentaren om att jag fick barn vid 18 osv ;)

    Detta med ekonomin måste väl ändå ni avgöra själva !!

    Jag har vart hemma nu i snart 6 år med mammapeng, hemvårdstöd o just nu inget alls, vi har då 1 lön att leva på, men känner att vi klarar oss då jag vill "uppfostra" våra barn själv o va hemma med dem tills de alla börjat skolan ordentligt... har redan sett skillnaden på våra o andras barn som går på dagis , o känner forfarande att detta är rätt beslut för oss!!!

    Alla tjatar på mig att skaffa ett jobb o att det är så synd om min man som ensam drar in pengar, men hallå detta va ett GEMENSAMT beslut..

    så känner ni likadant varför inte gå på ER linje än att följa andras!!??!!

    Super fin blogg du annars har ;)

    Lycka till i er lilla familj !!

    SvaraRadera