13.12.10

Måndag

Hallå på er :)
Idag har vi varit till rådgivningen med Nellie. Hennes mått är nu ;
- 58 cm - vuxit 3,5 cm
- 5260 gram -gått upp 870 gram
(på 27 dagar)
Stora tjejen!
Men hon är ju ett litet matvrak också ;)

Efter besöket for vi hem och jag knåpade ihop 6 julkort, har typ 4 kvar nu och man måste posta iväg sina julkort senast 15e så jag kommer nog lugnt hinna :)

Kl 15 började jag jobba och slutade nu för ca en timme sen. Var väldigt bra med folk lite till och från ikväll och så såg vi på Luciatåget också, var fint, förstår bara inte vad smurfar har med Lucia/Julen att göra ? Eller brukar det vara olika teman varje år ?

Det är så jäkla kul att slå in paket och ta emot kunder. Och att det är en leksaksbutik sen är ju det bästa! För alla behöver leksaker ;)

Meli glömde sin telefon kvar i butiken så jag har tagit hem den och väntar på att hon ska komma efter den. Fast jag är nog ändå uppe till 01 inatt som vanligt så hon kan ta sin tid :)

Nellie hade vräkt i sig massa mat hos mamma precis innan jag hämtade henne men sen när vi kom hem åt hon ytterligare 100 ml och efter ett tag kom det som en stor fontän ur henne! Hon spydde JÄTTEMYCKET, så det vara bara att kasta av kläderna och ner i badbaljan, det tyckte hon var skönt, och det behövdes! Hehe.
Nu ligger hon här i soffan bredvid mig och suger på tutten sin, jag ser på SVT1 för dom är på Skansen Akvariet, precis i dom burarna som jag fick städa och dona i :D

FÖRRESTEN; TILL SALU!
3 st tama, snälla majsormar. Två är bröder, 1½ år gamla och en är pappa och ca 5 år gammal.
Säljes med terrarium som är inrett med sand, kvistar, stora barkbitar(gömställen) och vattenskål. 200€ för allt.
HOJTA TILL OM NI VET NÅGON SOM KAN VARA INTRESSERAD!
Har bestämt mig för att satsa lite mer på ödlorna istället så måste göra mig av med ormarna för jag har inte riktigt tid känner jag. Är jättetråkigt för jag tycker om dom så mycket och dom är ju finast och snällast! Menmen, ödlorna betyder mer så.

Nu titta TV, Godnatt :)

BILD PÅ MIN SNYGGA BARBAPAPA från pepparkaksbaket igår ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar