17.12.10

Vår dator är trasig! Eller Robins laptop heter det väl.
Hur den gick sönder är en story som jag inte tänker tråka ut er med nu.
Så Robin ha varit efter sin stationära till Klinten så nu sitter jag med musen och tangentbordet i famnen och skärmen på golvet, uppåtvinklad och burken står i hörnet mellan sofforna. Där står även vår julgran som för tillfället bara har ljus i sig för kulorna vi hade köpt hade ju inga snören!
Så måste väl köpa lite sytråd imorgon och knyta fast..

Igår var vi och delade ut dom sista julkorten runt om i stan,
köpte julgranspynt och sen jobbade jag 15-20.
Idag har vi varit till ZooArken och köpt bark, sen var vi ut till Godby och köpte en ny ödla.
En gecko Baldy Super Hypo Tangerine Carottail (BSHTC), haha det säger ju inte er någonting, och inte mig heller egentligen, men av carottail kanske ni förstår att svansen är morotsfärgad, och resten av kroppen är lite ljusare orange. Så nu är geckofamiljen utökad än en gång.
Men Lurjus, som han heter, ska bo ihop med Bianca i ett skilt terrarium för han kommer ju inte gå ihop med Egon som har patent på alla de andra honorna ;)

Jobbat idag igen från 15-20 och imorgon blir det 12-18.
Nu har vi även börjat med LOTTO på Lekplaneten i Sparhallen, så kom dit och lotta!
Du kan köpa skraplotter, spela på alla möjliga slags varianter av lotto och snart kanske även på hästar. Så nu slipper ni åka till Sparhallen och handla och sen till Kantarellen och lotta, nu har ni allt under samma tak!
Haha ja det blev lite reklam här på bloggen nu ;)

Har fortfarande inte kommit ihåg att ta hem min kamera från mamma och pappa men ska väl kanske få det gjort imorgon så att ni får se bilder på Nellie med sin moffabody och så ska jag ta bilder på Lurjus.

Just nu sitter Timon och Robin i soffan och ser på Gladiator, ska just gå och lägga oss så vi orkar imorgon. Godnatt på er :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar