6.12.10

ORM PÅ RYMMEN

Igårkväll hade jag just matat Boris och började städa åt ormarna, lämnade som vanligt terrariet öppet när jag gick för att byta vatten och när jag kom tillbaka stoppade jag in vattenskålen och stänge/låste buren för Robin ropade att jag måsta komma och kolla på något.
Så gick jag tillbaka efter en stund för att ta upp alla ormarna och se att alla mådde bra och så men då hittade jag ju bara två smala spilevinkar där, Charlie var HELT borta.
Vi plockade ut alla grottor, barkbitar, pinnar och stubbar och jag drog genom sanden precis överallt men ingen Charlie. FUUUUCK han är lös, tänkte vi då..
Sökte i ALLA tänkbara små vråer/skåp/lådor. Nog är det ju osannolikt att han skulle ha tagit sig in i ett stängt skåp men man kan ALDRIG vara säker med domdär kräldjuren..
Nå han var ju ingenstans så vi tänkte att vi skulle vänta och se om han skulle komma förbiringlande.
Bestämde mig för att kolla terrariet EN GÅNG TILL bara för att vara HELT säker.
Drog genom sanden och kom emot väggen där jag kände att det var helt mjukt ? Hmm. Charlie hade förstås krupit in BAKOM planschen som dom har uppstansad på väggarna -.-

Hade tänkt lägga in en bild på honom också men det går inte att ladda upp bilder ?
Gick inte igår heller, kackkaaa.

Påtal om annat så är det ju typiskt att man ska tappa bort 4 av Nellie tuttar på mindre än en vecka. Och när man väl hittar en tutt så är det inte ens hennes ?!
Hittade en vit med blåa och gröna prickar på, den var jäävligt dammig för den hade legat under kylskåpet. Måste ju vara från dom som bodde här innan :p Om inte Max har slängt in en tutt dit ?
Knappast :D

Ha en bra dag.
Löv Pernie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar