4.12.10

Päronen sitter fast

Pratade med mamma igårkväll, då var dom ute och åt och skulle just kolla upp om deras flyg skulle gå eller inte för det var tydligen någon strejk. Sen senare messa hon att det skulle gå ett flyg och att dom skulle komma hem som vanligt.
Pratade med henne nu imorse igen och när dom hade kommit till flygplatsen var det SMOCKAT med folk där, ingen kom någonvart för allt var typ inställt pga strejk.
Tur för dem att Pierre och Helena är kvar så dom satt i deras hotellrum nu och skulle se om dom kunde få något eget. Deras flyg har iallafall blivit ombokat till måndag och då kommer dom till Arlanda så sent så dom slipper inte med någon båt förrän tisdag.
Nå vi klarar ju oss bra här hemma, hade ju dock varit skönare att ha dom här men man får väl bara hoppas att flyget går på måndag nu då..

Jag har blivit väldigt glömsk på senare tid. Typ häromdan satt jag och funderade på vad Melis ex-pojkvän hette och jag kom fan inte på det förrän dagen efter, sen kunde jag inte heller komma på vad min konfirmationspräst kallades och honom borde jag ju komma ihåg tycker jag, som mycket som vi nojsa med honom.. Men nää. Och nu sitter jag och försöker komma på varför det var så många som satt fast i Thailand på flygplatsen förut ? Var det tidigare dethär året eller var det förra året ? Vad var det som hade hänt då ?
Jag BORDE ju komma ihåg sånahär saker men jag blev likadan när jag var gravid, helt vimsig i skåpet. Är ju inte gravid igen iallafall men det är störande att inte komma på!

Löv Pernie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar