5.12.10

Pepparkakshus ?

Köpte delar till pepparkakshus igår när vi var och handla. Hade ju nog varit roligare att laga allt helt själv från grunden men jag känner att vi inte orkar med det eftersom vi ska laga huset med Timon och han far tillbaka till Sandra på måndag eller tisdag. Så kristyr och "lim" lagar vi själva. Ska sätta ihop det ikväll och dekorera :)
Nellie har sina fina prickiga mimmipiggstrumpisar på sig som hon fått av fammo sin. Men just nu ligger hon i sängen och det är Gnellie som kommit fram. Nå Robin ligger där med henne och rullar runt lite så jag ska väl börja förbereda nån middag snart. Tror det blir rotsaker i ugn och antingen grisfilé eller abborre till det, får se lite.
Vi har ju hela frysen FULL med fisk från i höst när Robin hade nån fiskenojja och fick upp maaaassor så brist på det kommer vi inte ha om vi inte skulle äta fisk 4 gånger om dagen i kanske 1 månad. DÅ skulle det nog börja ta slut ;)

Har sovit lite halvtaskigt inatt, Nellie däremot somna 01:00 och har sovit som en liten gris fram till 06:30, 5½ timme :o var ett tag sen hon sov så länge i streck, men skönt för mig ändå för då fick jag någon timme mer än vad jag annars hade fått :)

Ikväll myser vi nog bara med lite glögg här hemma, njuter av att ha två finfina barn här med oss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar